ENAKLİYAT EVDEN EVE NAKLİYAT SEKTÖRÜNDE İLK MÜŞTERİ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI
Ocak 2012 de yayın hayatına başlayan www.enakliyat.com.tr üzerinden 3.300 gerçek kişi evden eve nakliyat ihalesi açtı. Enakliyat kendisiyle taşınsın taşınmasın, kendi internet sitesinde ihale açan şahısları, taşındıktan sonra arayıp evden eve taşınma deneyiminden kalan memnuniyet derecesini ölçüyor. Bu raporda birebir telefon görüşmesi yapılan 700 kişinin memnuniyet sonuçları yayınlanmıştır.
Enakliyat müşterilerinden derlediği memnuniyet verilerini hem evden eve taşınan tüketiciler hem de bu nakliyat hizmetini yerine getirmekte olan firmaların istifadesine sunmak amacıyla bu raporu üçer aylık periyodlarla hazırlayıp yayınlayacaktır.
EVDEN EVE NAKLİYAT MÜŞTERİLERİNİN YARISI ALDIĞI HİZMETTEN ŞİKAYETÇİ
Enakliyat"ın 2012 yılında telefonla görüştüğü 700 kişilik bir evden eve nakliyat hizmeti almış örnek kitlenin memnuniyet durumu aşağıdaki gibidir.
Aldığı hizmetten çok memnun olanların oranı 19%, aldığı hizmeti makul bulanların oranı 35%, hiç memnun olmayanların oranı 46% olarak gerçekleşmiştir.
Anket katılan müşteriler 420 değişik nakliyat firması ile taşınmışlar.
Sektörün NPS= -27% olmuştur. Bunun anlamı sektörün kendi kuyusunu kazımakta olduğudur. Sektörden hizmet alan müşterilerin sadece 19% u olumlu konuşurken, 46%"si sektör oyuncuları hakkında çok olumsuz konuşmaktadır. Bu algı sektörde ciddi bir imaj sorununa neden olmaktadır.
|
MEMNUNİYET DERECESİ NASIL ÖLÇÜLÜYOR?
Enakliyat kendi internet sitesinde ihale açan bütün gerçek kişileri telefonla arar ve son bir hafta içinde aldığı evden eve nakliyat hizmetinden hissettiği memnuniyet derecesini 0-10 arası bir rakamla ifade etmesini istiyor. Sıfır notu berbat, on ise mükemmel hizmete denk geliyor.
9-10 notu verenler; taraftar, (çok memnun tavsiye eder)
7-8 notu verenler tarafsız, (memnun konuşmaz)
0-6 notu verenler ise şikâyetçi (kötüler) olarak değerlendiriliyor.
9-10 verenlerin yüzdesinden 0-6 notu verenlerin yüzdesi çıkarılarak NPS (Net Promoter Score) hesaplanıyor. NPS sektörden hizmet alan müşterilerin memnuniyet derecesini ifade ediyor.
|