Eğer aklınızda böyle bir soru varsa çok büyük bir ihtimal ile yaşadığınız bir problem sonrası nakliyat firmasının hiç sorumluluk almadığını gördünüz.
Çoğunlukla olası sorun ile baş başa kalırsınız ve sorundan çok nakliye firmasının tutumu sizi bu soruyu sormaya iletmiştir.
Aslında bu soruyu sorma aşamasına gelmeden önce yapmanız gereken birkaç basit adımı uygulasaydınız hiç ihtiyaç duymayacaktınız bu yazıyı okumaya…
Evinizi Enakliyat Pratik İle Taşıyın
Zorlukları unutun, sabit fiyat garatisi ve premium nakliyat sigortası ile kolayca taşın.
Bu adımları anlatmadan önce var olan durumun içinden nasıl çıkacağımızı anlatalım.
Taşınırken bir daha böyle bir problem yaşamak istemezseniz yazıyı sonuna kadar okumanızı öneriyorum.
Bu yazıyı yazmaya karar vermemi sağlayan şey ise gelen bir e-posta idi. E-posta’ya cevap verdikten sonra bu cevabı ihtiyaç duyacak herkesin ulaşabileceği bir şekilde paylaşmaya karar verdim.
Evden eve nakliyat sürecinde yaşanan problemler için iki farklı yaklaşım mevcut her iki durumu da açıklamak istiyorum.
Gerçek Sorun Ve Problemlerin Çözümü
Ortada gerçek bir problem varsa bu durumda ne yapılmalı gelin beraber örnekler üzerinden ilerleyelim.
Taşınırken televizyonunuzun ekranı çatladı veya kırıldı bu durumda nasıl bir yol izlenmeli?
Böyle bir durumda paketlemeyi kimin yaptığı çok önemli.
Eğer paketlemeyi siz yaptıysanız ve paketlemenin yetersizliğinden kaynaklı bir hasar ise nakliyat firması burada sorumluluk üstlenmeyebilir.
Ancak paketlemeyi nakliyat firması yaptıysa bu durumda sorumluluk nakliye firmasına ait. Bu durumda da sorumluluk sınırı diye bir olay karşımıza çıkacaktır.
Yani sizin televizyonuz 8.000 TL ise firmadan size 8.000 TL ödemesini beklemeyin. Türk Ticaret Kanunu böyle durumlarda nakliyat firmalarının sorumluluklarını sınırlandırıyor.
İşte ilgili madde:
MADDE 882- (1) Gönderinin tamamının zıyaı veya hasarı hâlinde, 880 ve 881 inci maddeler uyarınca ödenecek tazminat, gönderinin net olmayan ağırlığının her bir kilogramı için 8,33 Özel Çekme Hakkını karşılayan tutar ile sınırlıdır.
(2) Gönderinin münferit parçalarının zıyaı veya hasarı hâlinde taşıyıcının sorumluluğu;
a) Gönderinin tamamı değerini kaybetmişse tamamının,
b) Gönderinin bir kısmı değerini kaybetmişse, değerini kaybeden kısmının, net olmayan ağırlığının her bir kilogramı için 8,33 Özel Çekme Hakkını karşılayan tutar ile sınırlıdır.
Bugün için yani yazıyı yazdım gün için televizyon için ödenecek tazminatı hesaplayalım.
- Tv ağırlığı: 18 kg
- Özel çekme hakkı: 9.15 TL (merkez bankası tarafından günlük olarak belirlenir)
Ödenecek Tazminat: 8.33 x 12 x 9.15 = 914.634 TL
Gerçekler böyle gelelim olası senaryolara…
Nakliyat Firması Hiç Sorumluluk Almak İstemiyor.
Henüz ödeme yapmadıysanız bu hesaplamayı yapıp nakliyat fiyatından düşebilirsiniz. Ancak nakliyat firması kesinlikle bu durumu kabullenmiyor ve tüm ödemeyi alıp gitmek için her yola başvurduğunda da yapacak iki şey var.
Beraber oluşan sorun için resimler çekip bir tutanak hazırlarsınız. Ancak firma bunada yanaşmayabilir.
Bu durumda hasar gören eşyanın resimlerini çekip firma ile whatsapp üzerinden paylaşıp hasar hakkında bilgi verin.
Ödemenizi yapın ve faturanızı alıp. En yakındaki Kaymakamlıkta bulunan Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapın.
Firma fatura vermeyi kabullenmezse firma araç plakasını almayı ihmal etmeyin. Resim çekin ve whatsapp görüşmelerinizin çıktısını alıp tüketici hakem heyetine başvurunuzu yapın.
Başvurunuzda araç resimleri ve plakası ve hasar gören eşya resimlerini dilekçenize ekleyin. Fatura talep ettiğinizi ama alamadığınızı da belirtin. Hem hasarın ödenmesi hemde faturanın kesilmesi talebinde bulunun.
Bu işlemler uzun sürer ancak yapılacaklar bunlar.
Yapay Sorunların ve Çözümü
Tüm ev eşyalarının bir kamyona taşınması ve yeni adresine taşınması sürecin eşyalarda yıpranmalar olacaktır. Ufak çizik ve hasarların olması olasıdır. Böyle hasarlar olmasın istiyorsanız taşınmayın çözüm bu…
Ancak nakliyat firmasının zamandan kazanmak için paketlemeden taşıdığı eşyalar için oluşan her hasarda firma sorumludur bence…
Her ufak çizim veya yıpranma için firmadan kesinti yaparsanız firmalar bunu kabul etmeyecektir. Yukarıdaki problemler için sizi ne kadar haklı görüyorsam yıpranma ve ufak çizikler için firmaları haklı görüyorum.
Nakliyat firmaları birçok ufak problemi bile iletişimin iyi ve sağlıklı tutulmaması nedeniyle problem hasardan çıkıp iletişim sorununa dönüşebiliyor. Bu konuda firmaların daha dikkatli davranması gerekir. Oluşan hasar giderilebilir ancak kalp kırma maalesef kolay giderilemiyor.
Bu sorunlarda her iki tarafa iyi bir iletişim kurma tavsiyedir.
Ufak bir sorun için bile şaka amaçlı bile olsa firmaya taşımayı yaparken “bu çizik için fiyattan 200 TL keseceğim” derseniz kriz çıkabilir. İstişare her zaman daha iyi olacaktır.
Evinizi Enakliyat Pratik İle Taşıyın
Zorlukları unutun, sabit fiyat garatisi ve premium nakliyat sigortası ile kolayca taşın.
Hiç Sorumluluk Almak İstemeyen Firmalar İle Karşılaşamamak İçin Ne Yapmalı
Taşınma sürecinde bir firma tercihimizi sadece fiyat karşılaştırması yaparak tercih edersek diğer hiçbir etkene bakmazsak birçok problem ile karşılaşma ihtimalimiz çok yüksek.
Firma seçimimizi yaparken firmanın nasıl hizmet verdiğiniz, olası problemlerde kiminle muhatap olacağınız, firma sahibi kim kurumsal bir firmamı, yetki belgeleri var mı?
Bu soruların cevapları olası bir problemde çok büyük önem kazanıyor.
Birçok nakliyat firması başvurusu incelediğimiz için biliyoruz. Evden eve nakliyat firması olarak gözüken firmaların büyük çoğunluğu hiç bir resmi belgeye sahip değil. Bu olası bir problem yaşadığınızda karşınızda muhatap bulamamanıza sebep oluyor.
Nakliyat firması da buna güvenerek elinizde firmaya ait bir fatura veya sözleşme bile olmadığı için hiçbir sonuça almayacağınıza inanıyor.
Sorun oluştuğunda firma hakkında bilgi toplamaya başladığınızda bile hiçbir bilgi bulamayacağınız firma bildiği için tüm bu yaptıklarını kendince haklı görüyor.
Firma tercihinizi yapmadan önce mutlaka aşağıdaki maddelere göre firmayı değerlendirip öyle tercihinizi yapın.
- Firma kurumsal mı (şahıs veya limited şirket)?
- K3 yetki belgesine sahip mi?
- Müşteri yorumları nasıl?
- Nakliyat kamyonu bir K Belgesine kayıtlımı (Kamyon plakası ile E-devlet üzerinden onaylayın)
Öz**** nakliyat (Bağcılar)
Bu firma hırsız! Benim birçok eşyamı çaldılar ve inkâr ediyorlar.
Ben tayin nedeniyle evimi taşıyacaktım. Kendilerini kurumsal firma olarak anlatan öven Çavuşoğlu nakliye ile anlaştım. Eşyamın videolarını attım para ve hangi gün taşınacak diye anlaştık. Gelin görün 500tl sigorta ve kaparo adı altında anlaştık. Sonra beni başka bir firmaya aktardılar o firma da beni. Diğer firmaya aktardı. Benim tam üç gün eşyalarımla ortada kaldım. Beni mağdur ettiler. Anlaştığım para dışında eşyanız çok 500tl daha vermeniz gerek deyip benden tekrar para istediler. Çok perişan ettiler bizi ailem ve çocuklarım çok sıkıntı yaşadık. Sakın Çavuşoğlu nakliyeye güvenmeyin inanmayın. Paranız çoksa perişan ve mağdur olmak istiyorsanız onu bilemem. Çavuşoğlu nakliyeye eşyalarınız verip problem yaşamayın. Ben bunu yazmak ve insanları bilgilendirmek için kendime görev bildim. Benim gibi hiç kimse mağdur olmasın diye yazıyorum. Bir çok yere de şikayet ettim hakkımı sonuna kadar almak için elimden geleni yapacağım. Hayırlı günler.
İstanbul’da Yaprak nakliye ile kesinlikle iş yapmayın. Bizi mağdur ettiler. Bütün eşyalarımız çizildi, mahvoldular. Yanlış yere götürdüler bir de siz bize burayı dediniz diye inkar ediyorlar. Evimizden yanlış eşyaları kafalarına göre toplayıp götürmüşler. Geri de getirmiyorlar. İnatla inkar ediyorlar biz yanlış yapmadık diye. Sakın çalışmayın. İstanbul Yaprak nakliyat, sakın çalışmayın bin pişman olursunuz.
İzmir zirve nakliyat ikinci ismiyle İzmir bilge nakliyat bizi mağdur etti önce anlaşmanın dışında ekstra ücret talep ettiler sonra saygısızca davrandılar eşyalara da zarar verdiler hiçbir mesuliyet kabul etmediler. İnternetteki birkaç kötü yoruma itibar etmemiştik ama çok pişmanız.
09.03.2022 tarihinde sultantur nakliye firması emkay firmasının yükünü hollandaya daha önce defalarca çalışmamıza rağmen navlun bedelini almadan yükü teslim etmedi. Navlun bedeli ödendikten sonra yük teslim edildi ancak yapılan kontrollerde 8 kg ürünün eksik olduğu görüldü. Kendilerine sorduğumuzda iade faturasını kesin ödeyelim dendi 10.03.2022 tarihli ve GIB2022000000008 no’lu ve 1200 TL değerindeki faturayı çeşitli bahaneler ortaya atarak ödemediler. Bu 8 kg fıstığı şoför arkadaşın alıp tükettiğini düşünüyorum helalı hoş olsun. Ürünlerimizi kimlere teslim ettiğimize hangi nakliye firmasına teslim ettiğimize çok dikkat edelim arkadaşlar.
13.06.2022 tarihinde Savaş Nakliyat Firması ile Balgat mahallesinden Beştepe mahallesine taşındım. Eşyalarda ilk bakışta (o günkü hava koşulları da düşünülecek olunursa; o gün Ankara için valilik tarafından sel uyarısı verilip okullar tatil olmuştu) bir sıkıntı olmadığını düşünerek teslim aldım ve firmaya parasını ödedim. Ancak daha sonrasında akşam TV (kendileri paketlemişti) ayarlaması yaparken TV ekranının çatlamış olduğunu fark ettim. Ertesi gün aradım ancak firma yetkilileri sorumluluk kabul etmiyor. Ekran masrafı en az 5.000 TL. Ayrıca, kendileri bu durumda bizi suçlu tutuyorlar.
Şehir değiştirmem sebebi ile birkaç arkadaşımın referansı ile Sakarya’dan bulmuş olduğum Karahasanoğlu Nakliyat ile sorun yaşadım. Öncelikle sözleşme imzalamak için iş yerime gelip yanlış çanta getirdim diyerek sözleşme aktı yapmayarak, taşınacağım günün bir gün öncesi anlaştığımız ücretin yarısından fazlasını peşin isteyerek verdiği rahatsızlıkla, sonrasında evimin eşyasının neredeyse hepsinin kamyona yüklendikten sonra tekrar nakliye parasının yarısından fazlasını isteyerek ve veremeyeceğini beyan ettiğimde eşyalarımı araçtan indirtererek hem beni ve ailemi mağdur etmiş hem eşyalarımın yıpranmasına sebep olmuştur. Sözleşmeden kaçan ve iş bitmeden yüksek miktarda ücret isteyen ve mahalle kabadayısı tarzıyla tartışma yaratan bu firma nakliyeci seçmek için son derece uygunsuzdur.